Nasıl Çözerim?

Pratik Çözümler

  • Kartlar

      Ürün ve hizmet ücretleri nedir?

      Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Yıllık kart ücreti alınması yasal mı?

      Bonus kartlarımız ile 500.000’e yakın üye işyerinde yılda 5 büyük kampanyadan 300 TL, kampanyasız harcamalarından ise 50 TL kazanarak toplam 350 TL’ye varan bonus kazanabilirsiniz. Fiziki alışverişlerin yanı sıra internet siteleri üzerinden de 10 binden fazla noktada güvenle alışveriş yapılabilirsiniz. Tüm alışverişlerinizde 12 aya varan ücretsiz taksit imkanından faydalanılabilirsiniz. Nakde ihtiyaç duyduğunuzda 4.700’den fazla paramatikten nakit avans çekebilirsiniz.

      Bu ürün ve hizmetlerin sağlanması aşamasında oluşan zorunlu masrafların ve verilen hizmetin kalitesinin sağlanması yanında bir takım operasyonel masrafların varlığı sebebiyle yıllık ücret alınmaktadır. Ayrıca bonus kartınızı düzenli kullandığınızda ödediğiniz kart ücretinden çok daha fazlasını kazanırsınız.

      Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in (Yönetmelik) 6. maddesi ve Yönetmelik EK–1, kart çıkaran kuruluşlar tarafından kart kullanımından dolayı yıllık ücret alınabileceği belirtilmiştir.

      Ücret yansıtılacak günden 180 gün öncesine kadar işlem yapmayan kredi kartlarından yasa gereği ücret alınmaz. Ücret yansıtılmadan 1 ay önce ekstrede bilgilendirmesi yapılır.

       

      Ücreti olmayan bir kart var mı?

      Bonus Flexi'nin yıllık ücreti yoktur. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Başvuru sonucumu nereden öğrenebilirim?

      Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Kartım neden hala bana ulaşmadı?

      Kartınız kuryeye verildikten sonra 10 gün içinde bankamızda kayıtlı iletişim adresinize gönderilir. İletişim adresinizde bir değişiklik varsa;

      • Alo Garanti şifresi ve kart şifresiyle Alo Garanti'den,
      • BonusFlaş > Daha Fazlası > Ayarlar > Adresler adımından,
      • Şubelerimiz'den
      • Garanti İnternet > Profilim > Adres Bilgilerim adımından adresinizi güncelleyebilir ve yeni adresinize ya da şubelerimize teslimat talebi verebilirsiniz.

       

      Kartım neden başkasına teslim edildi?

      Eğer bankada bir sözleşmeniz bulunuyorsa, kartınız banka tarafından özel bir şart belirtilmediği sürece size veya adresinizde bulunan bir yakınınıza (anne, baba, 18 yaşını doldurmuş olan çocuk); alıcı adresinin işyeri olması halinde ise iş yeri sekreterine veya yetkili bir kişiye teslim edilebilir.

       

      Trink ödeme özelliğini kapatabilir miyim?

      Trink özelliği kapatılamaz. Trink özelliği düşük tutarlı işlemlerinizi daha hızlı ödeyerek işlem yapmanızı sağlar. Trink özelliği 90 TL ve altı işlemlerinizi daha hızlı ve güvenle ödeyerek işlem yapmanızı sağlar.

       

      Şifremi nereden alabilirim/değiştirebilirim?

      • Garanti Cep > Hesap ve Kart > Kartlar > Kart seçimi > Kart Ayarları > Kart Şifre İşlemleri adımından,
      • Garanti İnternet > Kart > Kart Şifre İşlemleri adımından,
      • SIFRE yazıp, kartın son 6 hanesi, anne kızlık soyadının ilk 2 harfi, kartınızın arkasındaki güvenlik kodunun ilk 2 hanesini aralarında boşluk bırakıp 3340'a göndererek,
      • BonusFlaş > Daha Fazlası > Kart Şifre Belirleme adımından,
      • Alo Garanti'yi aradığınızda "Kart şifresi almak istiyorum" diyerek şifre alabilirsiniz. Alo Garanti’den şifre almak için cep telefon numaranızın bankamıza kaydedildiği günden itibaren 7 gün geçmiş olması gerekmektedir.
      • Garanti Cep > Hesap ve Kart > Kartlar > Kart seçimi > Kart Ayarları > Kart Şifre İşlemleri adımından,
      • Garanti İnternet > Kart > Kart Şifre İşlemleri adımından,
      • BonusFlaş > Daha Fazlası > Kart Şifre Belirleme adımından,
      • Alo Garanti'yi aradığınızda "Kart şifremi değiştirmek istiyorum" diyerek ya da paramatiklerden şifrenizi değiştirebilirsiniz.

       

      Şifrem bloke oldu, ne yapmalıyım?

      Üst üste 3 kez hatalı giriş yapıldığında şifreniz bloke olur. Hatalı giriş size aitse kartınıza yeniden şifre aldıktan sonra Alo Garanti’yi arayarak kartınızı provizyona açtırmanız gerekmektedir. Hatalı şifre girişi size ait değilse Alo Garanti’yi arayarak kartınızı kapatıp yenilemeniz gerekir.

       

      Kartımın chipi arızalandığında ne yapmalıyım?

      Bazı durumlarda harcama yapılmak istenen POS cihazında sorun olabilir. Chip arızasından emin olmak için farklı POS'larda işlem denemesi yapılabilir. Diğer POS’larda da chip hatası vermesi durumunda Alo Garanti’yi arayarak kartınızı yenileyebilirsiniz.

       

      Limiti nereden görüntüleyebilirim/arttırabilirim/sonucumu öğrenebilirim?

      • Limitinizi, Garanti Cep > Hesap ve Kart > Kartlar > Kartın seçimi > Nakit ve Ödeme Çözümleri > Limit artırım adımından,
      • Garanti İnternet > Kart > Kredi Kartı > Kartın seçimi > Limit Artır adımından,
      • BonusFlaş > Kart bilgileri > Kartın seçimi > Limit artırım adımından,
      • Paramatik'lerden arttırabilirsiniz.

      Sahip olduğunuz tüm kartlarınızın limitlerinin toplamı aylık ortalama net gelirinizin 2 katını geçemez, ikinci ve sonraki yıllar içinse 4 katını aşamaz. Diğer bankalardaki limitlerinizin yüksek olması durumunda limitiniz artmayabilir. Bu durumda diğer banka kartınızı kapatabilir ya da limitinizi düşürebilirsiniz. Eğer mevcut gelirinizde değişiklik veya ek başka gelirleriniz varsa (örneğin; tapu, kira kontratı, araç ruhsatı, başka banka hesap cüzdanı vb.) şubeye ek gelirlerinizi belgeleyerek limit artış talebinde bulunabilirsiniz.

      • Limit arttırma talebinizi Garanti Cep > İşlemler > Başvurular > Başvuru Takip > Kredi Kartı Limit Takibi adımından,
      • Garanti İnternet > Başvuru > Başvuru Takibi > Kredi Kartı Limit Takibi adımından,
      • BonusFlaş > Daha Fazlası > Başvuru ve Takip > Limit Başvuru Takip adımından,
      • Alo Garanti'den takip edebilirsiniz.

       

      Kartım çalındığında/kaybolduğunda ne yapmalıyım?

      • Garanti Cep > Hesap ve Kart > Kartlar > Kartın seçimi > Acil Durumlar > Kayıp / Çalıntı Bildirimi adımından,
      • BonusFlaş > Daha Fazlası > Başvuru ve Takip > Kartımı Bulamıyorum adımından kartınızı 24 saat geçici olarak alışveriş ve nakit çekimine kapatabilir ya da hemen kapatıp yenileyebilirsiniz.
      • Alo Garanti Kayıp/Çalıntı adımından ise kartınızı hemen kapatıp yenileyebilirsiniz.

      Kartınızı geçici olarak kapatırsanız 24 saat içinde aynı adımları takip ederek tekrar kullanıma açabilirsiniz. Tekrar kullanıma açmadığınız ya da hemen kapatıp yenilediğiniz durumlarda kartınız otomatik olarak yenilenerek kayıtlı iletişim adresinize gönderilecektir.

      Kartınız kapatılıp yenileneceği için kartınızla bankamız adına diğer kurumlara vermiş olduğunuz ödeme talimatları iptal edilecektir. Bankamızdaki talimatlarınız otomatik olarak güncellenecektir.

       

      Nasıl düzenli para transferi / otomatik fatura ödeme talimatı verebilirim/talimatımı iptal edebilirim?

      Düzenli para transferi talimatınızı;

      • Garanti Cep > İşlemler > Para Transferleri > Düzenli Para Transferi Emirlerim adımından,
      • Garanti İnternet > Para Transferi > Diğer Para Transferleri > Düzenli Para Transferleri, BonusFlaş üzerinden,
      • Alo Garanti şifresi ve kart şifresiyle Alo Garanti’den,
      • Paramatik'lerden ya da şubelerimiz'den verebilirsiniz.

      Düzenli fatura ödeme talimatınızı;

      • Garanti Cep > İşlemler > Ödemeler > Fatura > Kayıtlı Fatura İşlemleri adımından,
      • Garanti İnternet > Ödeme > Fatura > Otomatik / Kayıtlı Fatura İşlemi,
      • BonusFlaş üzerinden,
      • Alo Garanti şifresi ve kredi kartı şifresiyle Alo Garanti’den,
      • Paramatiklerden ya da şubelerimiz'den verebilirsiniz.

      Talimatınızı Garanti Cep, Garanti İnternet ve Alo Garanti'den iptal ettirebilirsiniz. Faiz ve ücretlere buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Otomatik ödeme talimatım olmasına rağmen faturam neden ödenmedi?

      Otomatik ödeme talimatı verdiğiniz kartınız kapalı, blokeli, mail order’a kapalı, geçici kapalı/provizyona kapalı olabilir ya da kartınızın limiti dolmuş olabilir. Fatura ödemesi yapmak istediğiniz kurum kaynaklı teknik sorunlar da yaşanabilir.

       

      Kartımı mail order’a nereden kapatabilirim/açabilirim?

      • Garanti Cep > Hesap ve Kart > Kartlar > Kartın seçimi adımından,
      • Garanti İnternet > Kart > Kredi Kartı > Kartın seçimi > Kart Bilgileri > Güvenlik Bilgileri adımından,
      • BonusFlaş > Daha Fazlası > Ayarlar > Kart Ayarları > Kart seçimi adımından
      • Alo Garanti şifresi ve kart şifresiyle Alo Garanti'den gerçekleştirebilirsiniz.

       

      Kartımı internet alışverişine nereden kapatabilirim/açabilirim?

      • Garanti Cep > Hesap ve Kart > Kartlar > Kart seçimi adımından,
      • Garanti İnternet > Kart > Kredi Kartı > Kartın seçimi > Kart Bilgileri > Güvenlik Bilgileri adımından,
      • Paramatik'lerden Kartlar > Kart Bilgileri adımından,
      • BonusFlaş > Kart Bilgileri > Ayarlar > Kart Ayarları adımından
      • Alo Garanti şifresi ve kart şifresiyle kapatıp açabilirsiniz.

       

      Hesap kesim tarihimi neden belli bir güne sabitleyemiyorum?

      Hesap kesim tarihi belli bir güne sabitlenemez, ödeme haftanıza göre belirlenir.

       

      Ödeme haftamı nereden değiştirebilirim?

      Ödeme haftanızı Garanti Cep, Garanti İnternet, BonusFlaş ve Paramatik'lerden gerçekleştirilebilirsiniz.

       

      Ödeme haftamı neden değiştiremiyorum?

      Ödeme haftanızı ayda en fazla 1, bir takvim yılı içerisinde en fazla 2 kere değiştirilebilirsiniz.

       

      Bana ait olmayan bir harcama için nasıl itiraz edebilirim? İtirazı kaç gün içinde yapmam gerekir?

      Harcamanın size ait olmadığını düşünüyorsanız itirazınızı harcama itiraz formunu doldurarak veya Garanti İnternet üzerinden iletebilirsiniz. 60-180 gün içinde SMS, posta veya e-posta ile sonuçla ilgili bilgilendirilirsiniz. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Aynı harcamam neden hem dönem içi işlemlerde hem de provizyonda görünüyor?

      İşlem yaptığınız firmanın bankamıza gönderdiği provizyon kaydı ile gün sonu kaydı arasındaki bilgi farkı nedeniyle bazı durumlarda işleminizi hem açık provizyonda hem de dönem içi işlemlerde görebilirsiniz. Bu durumda işlem fiziksel kartlarda en fazla 7 gün, sanal kartlarda en fazla 21 gün açık provizyonda bekler. Dilerseniz Alo Garanti’yi arayarak açık provizyondaki işleminiz ile ilgili bilgi alabilir ve iptalini talep edebilirsiniz.

       

      Yapılandırdığım kartımın borcu bitmesine rağmen neden limitini açtıramıyorum?

      Yapılandırma borcunuzun son taksiti ödendikten 30 gün sonra kartınız otomatik olarak banka kredi politikalarına göre tekrar değerlendirilir ve uygun ise kullanıma açılır.

       

      Ekstrem bana neden ulaşmadı?

      Ekstrenizin size ulaşmadığı durumlarda bankadaki iletişim bilgilerinizi (basılı ekstre alıyorsanız fiziki adresinizi, e-ekstre alıyorsanız mail adresinizi) kontrol edebilirsiniz.

      Adresinizi Garanti İnternet, BonusFlaş, Alo Garanti ve şubelerimizden değiştirebilirsiniz. Mail adresinizi Garanti Cep, Garanti İnternet, Alo Garanti ve şubelerimizden güncelleyebilirsiniz.

      İsterseniz e-ekstre tanımlaması yaparak ekstrenizin posta yoluyla gelmesini beklemeden mail olarak alabilirsiniz. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Eski tarihli ekstrelerimi nasıl alabilirim?

      Alo Garanti şifresi ve kredi kartı şifresiyle Alo Garanti'den son 1 yıl, Garanti İnternet ve BonusFlaş’tan son 2 yıla ait ekstrelerinizi görüntüleyebilir ve tanımlı mail adresinize gönderilmesini talep edebilirsiniz. 2 yıl ve üzeri ekstre talepleriniz için şubelerimizle iletişime geçebilirsiniz.

       

      Kampanyalar hakkında nasıl bilgi alabilirim?

      BonusFlaş’tan tüm kampanyaları görebilir ve ‘Hemen Katıl’ butonuna tıklayarak istediğiniz kampanyaya katılabilirsiniz. Katıldığınız kampanyaya ait harcamalarınızı, ödül kazanıp kazanmadığınızı, harcamalarınızın kampanyaya dahil olup olmadığını görebilir; kampanya tarih aralığı, bonus yükleme tarihi gibi bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz.

  • Mevduat Ürünleri

      Hesap işletim ücreti nedir? Bankaların bu ücreti alması yasal mı?

      Her bir vadesiz hesabın bankamızda açma, kapama, işletme ve arşivleme gibi maliyetleri bulunmaktadır. Bu maliyetlerin bir kısmının karşılanabilmesi amacıyla ocak ve temmuz aylarında olmak üzere yılda iki kez hesap işletim ücreti yansıtılmaktadır. Sadece bireysel segmentli şahıs firmaları ve kobi segmentli şahıs firmalarının “Ticari Amaçlı” vadesiz mevduat hesaplarından, hesap bazında tahsilat yapılır. Hesaptan tahsilat yapılması için hesaba en az bir ticari nitelikli ürünün (POS, Ticari Kredi Kartı, Ticari Kredi) bağlı olması gerekir. Bireysel amaçlı kullanılan hesaplardan tahsilat yapılmaz. Ücretlere ve detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Nasıl e-vadeli hesap açabilirim?

      E-vadeli hesabın özelliklerine ve faiz bilgisine buradan bakabilir, Garanti İnternet Hesaplar > Hesap Açılışları adımından ya da Garanti Cep üzerinden Bankacılık İşlemleri > Başvurular > e-Vadeli Hesap adımından hesabınızı açabilirsiniz.

       

      Vadeli hesabımın faiz ve getirisini nasıl hesaplayabilirim?

      Faiz ve getirinizi buradan hesaplayabilirsiniz.

       

      Vadeli hesabıma ne zaman para yatırabilirim/çekebilirim?

      Vadeli hesabınıza vade bitiş tarihi dışında istediğiniz zaman para yatırabilirsiniz ancak bu işlem hesabınızın vadesinin bozulmasına yol açar. Para yatırdığınız gün itibariyle faiz işlemeye başlar. Vadeli hesabınızdan vade bitiş tarihi dışında istediğiniz zaman para çekebilirsiniz. Bu durumda vade bozulmaz. Faiz, kalan bakiye üzerinden işler.

       

      Otomatik fatura ödeme talimatını nasıl verebilirim?

      Garanti İnternet > Ödeme > Fatura > Otomatik / Kayıtlı Fatura İşlemi adımından ya da şubelerimizden talimat verebilirsiniz.

       

      Düzenli ödeme talimatını nasıl verebilirim?

      Garanti İnternet > Para Transferi > Diğer Para Transferleri > Düzenli Para Transferleri adımından ya da Hızlı Havale / EFT işlemleri sonrası talimat verebilirsiniz.

       

      Hesabımdan yaptığım EFT, Havale işlemleri ve Fatura/Vergi ödemeleri için nasıl dekont alabilirim?

      Garanti İnternet > Hesap Ürün > Hesap > Dekont > Gişeden Nakit ve Karttan Yapılan İşlemler adımından dekont görüntüleyebilir ve mail adresinize gönderebilirsiniz.

  • Havale, EFT, Swift, Western Union

      Para transferi ücretleri nelerdir?

      Ücretlere buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Geç EFT ücreti nedir?

      16:00 – 17.15 arasında yapılan EFT işlemleri için alınan ek işlem ücretidir.

       

      Para transferleri ne kadar sürer?

      Havale anında hesaba geçer.

      EFT, azami 1 gün içinde (08:00- 16:00 arası) hesaba geçer. Hafta içi 16:00 sonrası, hafta sonu veya resmi tatil günlerinde verilen talimatlar ise işlemi izleyen ilk iş gününde gerçekleşir.

      Swift 17:00'den önce yapılırsa transfer iki iş günü içinde, 17:00'dan sonra yapılırsa 3 iş günü içinde karşı bankadaki hesaba ulaşır.

      Western Union işlemleri dekont üretilmesiyle birlikte anında Western Union sistemine aktarılarak gerçekleşir.

       

      CepBank nedir?

      CepBank ile dilediğiniz kişinin cep telefonuna Garanti'de hesabı ya da kartı olmasa bile anında güvenli bir şekilde para gönderebilirsiniz. Para gönderdiğiniz kişi gönderdiğiniz parayı Türkiye'nin her yerinde tüm paramatiklerden çekebilir. CepBank üzerinden yapabileceğiniz tüm işlemlere buradan ulaşabilirsiniz. İşlem iptal edilirse tutar göndericinin hesabına 7 iş günü içinde iade olacaktır.

      • Garanti Cep > İşlemler > Para Transferi > Cep No'ya Transfer (CepBank) adımlarından,
      • Garanti İnternet > Para Transferi > Cep No'ya Transfer (CepBank) adımlarından ya da Paramatik'lerden CepBank’la para gönderebilirsiniz.

       

      SWIFT işlemimi nasıl takip edebilirim?

      Garanti İnternet > Para Transferi > SWIFT > İşlem Takibi/İptali adımından SWIFT’inizin ne aşamada olduğunu, işleme hangi bankaların aracılık ettiğini, hangi bankada ne kadar süredir işlem gördüğünü ve muhabir ve alıcı banka masraflarını anlık olarak görüntüleyebilirsiniz.

  • Garanti Cep & Garanti İnternet

      Garanti İnternet üzerinden hangi işlemleri yapabilirim?

      İşlemlere buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Garanti Cep üzerinden hangi işlemleri yapabilirim?

      İşlemlere buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Garanti İnternet/Cep parolasını nasıl alabilirim?

      • Kart numaranız ve şifreniz ile web sitemizde > İlk kez parola almak istiyorum adımından,
      • Şubelerimizden
      • Alo Garanti’den parolanızı alabilirsiniz.

       

      Garanti İnternet/Cep parolamı unutursam ne yapmam gerekir?

      • Kart numaranız ve şifreniz ile garanti.com.tr > Parolamı Unuttum adımından,
      • Şubelerimizden
      • Alo Garanti’den parolanızı alabilirsiniz.

       

      Garanti İnternet/Cep parolamı nasıl değiştirebilirim?

      • Garanti Cep > Giriş ve Güvenlik Ayarları > Parola Değişiklik adımından,
      • Garanti İnternet > Profilim > Şifre/Parola İşlemlerim > Parola Değişiklik adımından parolanızı değiştirebilirsiniz.

       

      Garanti İnternet/Cep parolam bloke olursa ne yapmam gerekir?

      Parolanızı fazla sayıda hatalı girerseniz, parolanız bloke olur. Bu durumda parola alma adımları takip ederek yeni bir şifre alabilirsiniz.

       

      SMS şifrem neden telefonuma mesaj olarak gelmiyor?

      Telefon numaranız ya da operatörünüz bankada kayıtlı değilse güncel cep telefonunuzu şubelerimizden ve paramatiklerden; operatörünüzü Alo Garanti'den, şubelerimizden ve Garanti İnternet üzerinden güncelleyebilirsiniz.

  • Paramatik

      Paramatiklerden hangi işlemleri yapabilirim?

      İşlemlere buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Paramatiklerde yapılan işlemlerin günlük limitleri nedir?

      Günlük limitlere buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Döviz tanımı/engelli dostu olan paramatikleri nasıl bulabilirim?

      Dilediğiniz paramatiğe ‘Paramatik’ başlığını seçerek ve ‘Detaylı Kriter Göster’ filtresini kullanarak buradan ulaşabilirsiniz.

       

      Paramatiklerden hangi vergileri ödeyebilirim?

      Yalnızca Motorlu Taşıt Vergi’nizi ödeyebilirsiniz.

       

      QR ile neden para çekemiyorum/gönderemiyorum?

      Öncelikle Garanti Cep'in güncel ve QR ayarlarının açık olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer hala sorun yaşıyorsanız videomuzu buradan izleyebilirsiniz.

       

      İletişim bilgilerimi paramatiklerden nasıl güncelleyebilirim?

      Tüm İşlemler > Diğer adımından telefon numaranızı veya e-posta adresinizi güncelleyebilir, tanımlama ayarlarınızı değiştirebilirsiniz.