Duyuru veUyarılar

.

İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık hizmetlerini güvenle kullanmanız için dikkat etmeniz gereken uyarılar

 

  • İnternet bankacılığı kullandığınız cihazlarınızı korumak için güvenilir yazılım firmalarına ait güvenlik yazılımları kullanın. Bu yazılımlar çoğu zaman ücretsiz olarak bulunabilir. Garanti İnternet'te Güvenlik Tanımlamaları adımı altından ücretsiz güvenlik yazılımını talep edebilirsiniz.
  • Parolanızı veya herhangi bir şifrenizi kimseye söylemeyin. Bunları tanımadığınız sitelerde kullanmayın ve size bu bilgileri soranlara asla itibar etmeyin.
  • Bankamız adını da kullanarak çeşitli nedenlerle sizi arayan ve sizden, kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodunu, kartınızın son kullanma tarihi ve şifre bilgilerinizi isteyen kişilere itibar etmeyin, bu kişiler ile bilgilerinizi paylaşmayın.
  • Size sunulan Paracard, Kredi Kartı veya Şifrematik gibi ürün ya da cihazları kaybetmeniz ve çaldırmanız durumunda Garanti Bankası’na hemen iptal talebinde bulunun.
  • Bankacılık uygulaması için kullandığınız cep telefonu, tablet vb. taşınabilir cihazlarınızı her zaman yanınızda ve güvende bulundurun.
  • Cihazınızın veya SIM kartınınız çalınması veya kaybolması halinde hemen bankanıza bildirin. Cihazınızı başkasına devretmeden önce içerisindeki bankacılık uygulamalarını sildiğinizden emin olun.
  • İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık hizmetlerinden faydalandığınız bilgisayar ve taşınabilir cihazlarınızdaki güvenlik özelliklerini ve uygulamalarını dikkate alın.
  • Banka ile paylaştığınız telefon numaralarınızı, adresinizi veya e-posta gibi iletişim bilgilerinizi her zaman güncel tutun. Bu bilgilerin değişmesi halinde bankanızı mutlaka bilgilendirin.
  • İletişim bilgilerinizdeki değişiklikleri bildirmemeniz durumunda mevcut iletişim bilgilerine yapılacak bildirimler geçerli olacaktır.
  • Parola ile girişlerinizden sonra karşınıza çıkan güvenlik resminizin ve kişisel bilgilerinizin doğruluğunu kontrol edin.
  • Bankadan güvenlik hususunda gelen bildirimleri mutlaka dikkate alın. Bankanın pazarlama amacıyla ilettiği bilgilendirmeleri istemiyorsanız bu konudaki iletişim tercihinizi değiştirebilirsiniz.
  • Banka, İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılığa dair riskler hakkında internet sitesinde bilgilendirmelere yer verir ve teknolojinin imkan verdiği güvenlik tedbirlerini alır. Söz konusu tedbirleri takip edin.
  • Erişilebilirlik kapsamında kabul edilmiş uygulamalar hariç olmak üzere, İnternet bankacılığı ara yüzü üzerinde ek bir yazılım ile işlem gerçekleştirmeniz, otomatik yazılımlar aracılığı ile bakiye, borç, fatura, ürün ve fiyat bilgilerini sorgulanması uygun değildir.
  • Banka, güvenlik gerekçesiyle veya hukuki düzenlemelerden ötürü gerekli gördüğü takdirde kullanıcının İnternet Bankacılığı veya Mobil Bankacılık hizmetlerinden yararlanmasına son verebilir.
  • Güvenlik, giriş ve bildirim ayarlarınızı, Garanti İnternet ve Garanti Cep uygulamalarındaki Ayarlar seçeneğinden özelleştirebilirsiniz.
  • Kişisel verileriniz yasal düzenlemeler doğrultusunda korunmaktadır. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca düzenlenen ilgili Bilgilendirmeyi ve Bankanın Gizlilik Politikasını okuyunuz.

 

 

Ayrıca aşağıdaki linklerde, interneti ve Garanti İnternet'i kullanırken karşılaşabileceğiniz güvenlik sorunlarıyla ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlginizi çekebilir

Garanti İnternet GirişGaranti İnternet Giriş

Yardım ve ÖnerilerYardım ve Öneriler

  • Mobil imza, Elektronik İmza, Elektronik Sertifika, Nitelikli Elektronik Sertifika nedir?

    Mobil İmza, elektronik ortamlarda kullanabileceğiniz kimlik kartınız olan nitelikli elektronik sertifika'yı rahatça almanızı ve kullanmanızı sağlayan bir servistir. Detaylı bilgi

  • Şifrematik almak için Garanti müşterisi/garanti.com.tr kullanıcısı mı olmalıyım? Ücretli mi?

    Evet. Şifrematik sahibi olabilmeniz için Garanti müşterisi olmanız ve İnternet Şubesi kullanıcısı olmanız gerekmektedir. Şifrematik aktivasyonunu sadece ve sadece mevcut parolanız / şifreniz ile giriş yaptığınız İnternet Şubesi'nden yapabilirsiniz. Bu nedenle öncelikle İnternet Şubesi kullanıcısı olmanız gerekmektedir. İnternet Şubesi'ne başvuru için tıklayın. Şifrematik talebi sırasında bir defalık 30 TL Şifrematik hizmet bedeli alınmaktadır. Şifrematik talebini yalnızca İnternet Şubesi'nde bulunan Şifrematik menüsünden yapabilirsiniz. Şirketler ise Şifrematik talebi için şubelerine başvurabilirler. Şifrematik'iniz 7 iş günü içerisinde talep sırasında belirttiğiniz adresinize kurye ile ulaştırılacaktır. Şirketler ise Şifrematik'lerini şubelerinden alabilirler. Detaylı bilgi

  • Mobil İmza'ya nasıl başvurabilirim? Cep Şifrematik ile aynı telefonda kullanılır mı?

    İnternet Şubesi'nden Mobil İmza'ya başvuru yapabilir, eğer cep telefonu bilgileriniz eksikse Paramatiklerden veya Garanti Şubesi'nden güncelleyebilirsiniz. Detaylı bilgi

  • Ücretsiz antivirüs uygulaması nasıl indirebilirim?

    http://www.garanti.com.tr/tr/bireysel/subesiz/internet_bankaciligi/guvenlik/webroot.page Detaylı bilgi