Yardım ve Öneriler

Garanti İnternet'i daha güvenli hale getirmek için neler yapmalıyım? Onay Kodu ve Güvenlik Resmi nedir, nasıl çalışır?

IP Kısıtlama:
IP Kısıtlama adımı ile Garanti İnternet'e bağlandığınız IP ya da IP aralıklarını tanımlayarak, tanımsız IP ya da IP aralıklarından Garanti İnternet'e girilmesini engelleyebilirsiniz. Böylece, sadece sizin belirlediğiniz IP ya da IP aralıklarından gelindiğinde Garanti İnternet'e girişe izin vermiş olursunuz.**
Kullanım Periyodu Tanımlama:
Garanti İnternet'i istediğiniz tarih aralıklarında veya geçici olarak kullanıma kapatabilir, ya da haftanın istediğiniz günlerinde ve saatlerinde kullanıma açık hale getirebilirsiniz.**
Para Transferi Kapatma:
Eğer Garanti İnternet'ten para transferi yapmıyorsanız, havale veya EFT / SWIFT işlemlerinden herhangi birini ya da tümünü  Garanti İnternet kullanımına kapatabilirsiniz.
Para Transferi Uyarısı:
Garanti İnternet ve Alo Garanti'den tanımlamış olduğunuz tutarın üzerinde hesaplarınızdan para çıkışı olduğunda (havale, EFT / SWIFT), size belirlediğiniz iletişim kanalından (SMS, e-Posta) işlemle ilgili uyarı mesajı gönderilecektir.
İşlem Limiti Belirleme:
Havale, EFT ve SWIFT işlemleri için Garanti İnternet'ten, günlük limitinizi düşürebilirsiniz. Günlük limit, o işlem için bir günde, toplamda yapılabilecek en yüksek tutarı belirtir.
Hesap-Kart Tanımlama:
Garanti İnternet'te işlem yapılmamasını ya da hiç görünmemesini istediğiniz hesap veya kredi kartlarınızı tanımlayabilirsiniz.
*IP Adresi Nedir? :
İnternette her bilgisayarın bir IP (İnternet Protokol) adresi vardır. Bir IP adresi, noktalarla ayrılan dört rakamdan oluşur. İnternette trafiğin işlemesi bu IP adreslerine bağlıdır. Siz de internete bağlandığınızda bilgisayarınıza bir IP adresi atanıyor. Ancak çoğu kullanıcının IP adresi dinamiktir, yani servis sağlayıcınızda o an boş bulunan bir IP adresi atanır. Bu yüzden her bağlantıda IP adresiniz değişebilir.
Bazı IP adresleri ise sabittir, yani IP adresleri hiç değişmez. Türk Telekom yakın bir geçmişte isteyen ADSL kullanıcılarına sabit IP adresi hizmeti vermeye başlamıştır.
** Tanımsız bir IP adresiyle veya tanımlanmış kullanım periyodu dışında Garanti İnternet'i kullanmanız gerekirse; cep telefonunuza gönderilecek "Onay Kodu" ile Garanti İnternet'i geçici bir süre için kullanıma açabilirsiniz. Bu işlem için geçerli bir cep telefonu numaranızın sistemde kayıtlı olması gerekmektedir.
Onay Kodu, Garanti İnternet'ten yaptığınız EFT işlemlerinde, işlem bilgilerinin hesap sahibi tarafından kontrolünü ve doğrulanmasını sağlayan bir uygulamadır.
Onay Kodu uygulaması, bilgisayarınızda oluşabilecek teknik problemlerden veya olası zararlı yazılımlardan kaynaklanabilecek sorunlara karşı gerçekleştirdiğiniz işlem içeriğinin hatasız iletilmesini sağlar.
Onay Kodu, yüksek tutarlı ve belirli tipteki işlemlerde uygulanmaktadır.
Onay Kodu, Garanti İnternet'te gerçekleştirdiğiniz işlemlerin onay sayfasında yer alan ve işlem tipine özel olarak üretilen 4 haneli bir kod'dur. Bilgilerinizi kontrol ettikten sonra işleminizi gerçekleştirmek için Onay Kodu'nu belirtilen alana girmeniz yeterlidir.
Onay Kodu, şifre niteliği taşımamaktadır. Yanlış giriş yapmanız durumunda yeni kod üretilmektedir. İsterseniz "Yeniden Oluştur" butonunu kullanarak işlem esnasında tekrar onay kodu üretebilirsiniz.
Garanti Bankası, İnternet Bankacılığı / Cep Bankacılığı müşterilerini hedefleyen saldırıların başında gelen phishing (olta) saldırılarını engellemek amacıyla "Güvenlik Resmi" uygulamasını geliştirmiştir.
Sistemin devreye girmesinin ardından Garanti İnternet'i ilk ziyaret ettiğinizde sistem size sekiz resim sunarak bunların arasından birini seçmenizi isteyecek. Seçtiğiniz resim sizin "Güvenlik Resminiz" olacaktır.
Güvenlik resminizi Garanti İnternet/Garanti Cep'w her girişinizde parolanızı girdikten sonra göreceksiniz.
Bu uygulama müşterilerimizin sahte sitelerde işlem yapmalarını engellemek için geliştirilmiştir.
Eğer güvenlik resminizi göremezseniz ya da farklı bir resim ile karşılaşırsanız işlem yapmayın ve 444 0 333 Alo Garanti'yi arayarak Garanti İnternet Destek Hattı'na bağlanmak istediğinizi söyleyerek Destek Hattı'na bildiriminizi yapın.
Phishing saldırıları hakkında bilgi almak için tıklayın.

İlgili sorular

  1. Garanti İnternet'te güvenlik nasıl sağlanır? Kullanırken nelere dikkat etmeliyim? "Güvenli kanal desteğinde bir hata oluştu'' mesajını alıyorum. Ne yapmalıyım?

    Donanımın, yazılımın ve network altyapısının güvenliği ve siz servisimizden yararlanırken oluşan veri trafiğinin güvenliği Garanti İnternet'i kullanırken önemlidir.

  2. Şifrematik'le nasıl şifre üreteceğim? Teslim aldığım Şifrematik'i nasıl kullanmaya başlayacağım? Kilitlenirse ne yapmalıyım?

    Şifrematik'inizin sağ alt köşesinde bulunan ok işaretli tuşa basın. Ekranda PIN yazısı çıktığında, önceden belirlediğiniz 4 basamaklı PIN kodunuzu giriniz.

Diğer yardım kanallarıDiğer yardım kanalları

Yardım ve Öneriler Ana Sayfa

Telefonda yardım almak için ise:444 0 333 Alo Garanti