Garanti İnternetGüvenlik Tanımlamaları

.

Kendi güvenlik seviyenizi belirleyin.

Güvenlik Tanımlamaları uygulaması sayesinde, işlemleriniz için güvenlik tanımlamalarınızı kendiniz yaparak, onları kontrol altına alabilirsiniz. Güvenlik tanımlamalarınızı Garanti İnternet Tanımlamalar menüsü Güvenlik Tanımlamaları adımından yapabilirsiniz. Güvenlik tanımlamaları altı adımdan oluşur:

IP Kısıtlama

IP* Kısıtlama adımı ile Garanti İnternet'e bağlandığınız IP ya da IP aralıklarını tanımlayarak, tanımsız IP ya da IP aralıklarından Garanti İnternet'e girilmesini engelleyebilirsiniz. Böylece, sadece sizin belirlediğiniz IP ya da IP aralıklarından gelindiğinde Garanti İnternet'e girişe izin vermiş olursunuz.

Kullanım Periyodu Tanımlama

Garanti İnternet'i istediğiniz tarih aralıklarında veya geçici olarak kullanıma kapatabilir ya da haftanın istediğiniz günlerinde ve saatlerinde kullanıma açık hale getirebilirsiniz.**

Para Transferi Kapatma

Eğer Garanti İnternet'ten para transferi yapmıyorsanız, havale veya EFT/SWIFT işlemlerinden herhangi birini ya da tümünü Garanti İnternet'i kullanımına kapatabilirsiniz.

Para Transferi Bilgilendirmesi

Şubelerden, Garanti İnternet'ten veya Alo Garanti'den tanımlamış olduğunuz tutarın üzerinde hesaplarınızdan para çıkışı olduğunda (havale, EFT/SWIFT, Western Union), size belirlediğiniz iletişim kanalından (SMS, e-Posta) işlemle ilgili bilgilendirme mesajı gönderilir.

Dilerseniz para transferi sonrasında bilgilendirme amacıyla iletilen e-posta içerisinde yer alan bilgilendirme ayarları adımından para transferleri bilgilendirmelerine ait işlem limitlerinizi değiştirebilirsiniz. Ayrıca güvenliğiniz gereği para transferi bilgilendirmesine yönelik e-postalar her ayar değişikliğinde, yeni bir tanımlamada veya var olan tanımlamanın iptalinde de tarafınıza iletilir.

Zorunlu Para Transferi Bilgilendirmesi

Güvenliğiniz gereği, Banka gerekli gördüğü durumlarda, hesaplarınızdan para çıkışı gerçekleştiğiniz takdirde herhangi bir para transferi bilgilendirmesi tanımı belirlememiş olsanız dahi size SMS veya e-posta yolu ile para transferine ilişkin bilgilendirme gerçekleştirebilir.

İşlem Limiti Belirleme

Havale, EFT ve SWIFT işlemleri için Garanti İnternet'ten, günlük limitinizi düşürebilirsiniz. Günlük limit, o işlem için bir günde, toplamda yapılabilecek en yüksek tutarı belirtir.

Hesap-Kart Tanımlama

Garanti İnternet'te işlem yapılmamasını ya da hiç görünmemesini istediğiniz hesap ve/veya kredi kartlarınızı tanımlayabilirsiniz.

*İnternet'te her bilgisayarın bir IP (Internet Protokol) adresi vardır. Bir IP adresi, noktalarla ayrılan dört rakamdan oluşur. İnternet'te trafiğin işlemesi bu IP adreslerine bağlıdır. Siz de Internet'e bağlandığınızda bilgisayarınıza bir IP adresi atanıyor. Ancak çoğu kullanıcının IP adresi dinamiktir, yani servis sağlayıcınızda o an boş bulunan bir IP adresi atanır. Bu yüzden her bağlantıda IP adresiniz değişebilir. Bazı IP adresleri ise sabittir (static IP), yani IP adresleri hiç değişmez. Türk Telekom yakın bir geçmişte isteyen ADSL kullanıcılarına sabit IP adresi hizmeti vermeye başlamıştır.

** Tanımsız bir IP adresiyle veya tanımlanmış kullanım periyodu dışında Garanti İnternet'i kullanmanız gerekirse; cep telefonunuza gönderilecek "Onay Kodu" ile Garanti İnternet'i geçici bir süre için kullanıma açabilirsiniz. Bu işlem için geçerli bir cep telefonu numaranızın sistemde kayıtlı olması gerekmektedir.

 

İlginizi çekebilir

  • Ek Onay

    Ek Onay işlemi Garanti İnternet Şubesi'nden veya Cep Şubesi’nden yaptığınız işlemlerin bilgilerini tekrar kontrol etmenizi ve doğrulamanızı sağlayan bir kontrol mekanizmasıdır.

Bankacılık işlemleriniz ne kadar hızlı olabilir?Bankacılık işlemleriniz ne kadar hızlı olabilir?

Yardım ve ÖnerilerYardım ve Öneriler

  • Mobil imza, Elektronik İmza, Elektronik Sertifika, Nitelikli Elektronik Sertifika nedir?

    Mobil İmza, elektronik ortamlarda kullanabileceğiniz kimlik kartınız olan nitelikli elektronik sertifika'yı rahatça almanızı ve kullanmanızı sağlayan bir servistir. Detaylı bilgi

  • Şifrematik almak için Garanti müşterisi/garanti.com.tr kullanıcısı mı olmalıyım? Ücretli mi?

    Evet. Şifrematik sahibi olabilmeniz için Garanti müşterisi olmanız ve İnternet Şubesi kullanıcısı olmanız gerekmektedir. Şifrematik aktivasyonunu sadece ve sadece mevcut parolanız / şifreniz ile giriş yaptığınız İnternet Şubesi'nden yapabilirsiniz. Bu nedenle öncelikle İnternet Şubesi kullanıcısı olmanız gerekmektedir. İnternet Şubesi'ne başvuru için tıklayın. Şifrematik talebi sırasında bir defalık 30 TL Şifrematik hizmet bedeli alınmaktadır. Şifrematik talebini yalnızca İnternet Şubesi'nde bulunan Şifrematik menüsünden yapabilirsiniz. Şirketler ise Şifrematik talebi için şubelerine başvurabilirler. Şifrematik'iniz 7 iş günü içerisinde talep sırasında belirttiğiniz adresinize kurye ile ulaştırılacaktır. Şirketler ise Şifrematik'lerini şubelerinden alabilirler. Detaylı bilgi

  • Mobil İmza'ya nasıl başvurabilirim? Cep Şifrematik ile aynı telefonda kullanılır mı?

    İnternet Şubesi'nden Mobil İmza'ya başvuru yapabilir, eğer cep telefonu bilgileriniz eksikse Paramatiklerden veya Garanti Şubesi'nden güncelleyebilirsiniz. Detaylı bilgi

  • Ücretsiz antivirüs uygulaması nasıl indirebilirim?

    http://www.garanti.com.tr/tr/bireysel/subesiz/internet_bankaciligi/guvenlik/webroot.page Detaylı bilgi