Doğa için Garanti

Engelli Dostu BankacılıkEngelli Dostu Bankacılık

Garanti ve Engelli Dostu Bankacılık

Garanti Bankası, 2015 yılında engelli müşterilerin bankacılık hizmetlerine daha kolay erişimini sağlamak adına çalışmalarını devam ettirmiştir. 2012 yılında şubelerini ve ATM’lerini engellilere uygun hale getiren Garanti, 2016 yılında çalışanlarına engellilere sunulan hizmetlerde dikkat edilmesi gereken noktalarla ilgili eğitim vererek engelli müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmaya devam etmeyi hedeflemektedir.

Garanti Bankası mevcut ATM’lerinin yanı sıra, engelli dostu ATM’lerini de uygulamaya almıştır. Engelli dostu ATM’lerin ekran ve klavye yüksekliği tekerlekli sandalye ile erişime uygun hale getirilmiştir. Ayrıca sesli işlem özelliği ile de görme engelli müşteriler söz konusu ATM’lerden işlemlerini gerçekleştirebilmektedir.

Engelli dostu şubelerde:

  • Şube girişleri ve kapıları ortopedik engelli bireylere uygun hale getirilmiş,
  • Şube içine uygulanan kılavuz çizgilerle görme engellilerin yönlendirilmesi sağlanmış,
  • Alçak gişe bankolarıyla tekerlekli sandalye kullanan engelli müşterilerin gişeden daha rahat hizmet alması sağlanmış,
  • Engel bilgilerinin Banka’nın kayıtlarında olması halinde Qmatic sıralama sisteminde engelli müşterilere öncelik tanınmıştır.

Garanti Bankası engelli müşterilere daha iyi hizmet verebilmek amacıyla “engelli müşterilere ait deneyim standartları” oluşturmuştur. Engellilik konusunda farkındalık yaratmak ve oluşturulan deneyim standartları ile ilgili, çalışanları bilgilendirmek amacıyla çeşitli eğitimler verilmektedir. Söz konusu eğitimde engelli müşterilere hizmet verirken dikkat edilmesi gereken konular hakkında çalışanlara bilgilendirme yapılmaktadır. Müşterilerle doğrudan iletişim halinde olan tüm çalışanlar ve genel merkez birimlerinden gönüllüler bu eğitimi almıştır.

Garanti Bankası ayrıca, 2015’te web tabanlı işaret dili eğitimi çalışmalarını tamamlamış olup, 2016'da bu eğitimi çalışanlarına sunacaktır.

Garanti Bankası’nın internet bankacılığı ve mobil bankacılık şubeleri, görme engelli müşterilerin kullandıkları ekran okuyucu programlara uyumlu hale getirilmiştir. Görme engelli müşteriler internet şubesi/mobil şube menüsünü dinleyerek sesli işlem yapabilmektedirler.

Görme engelli müşterilerin kredi kartlarından yaptıkları işlemlerle ilgili, müşterilere işlem tutarının belirtildiği SMS gönderimi yapılması planlanmaktadır. Bu konuyla ilgili çalışmalar 2016 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

  • 2015 sonunda 150 şube Engelli Dostu Şube’ye çevrilmiştir.
  • Banka’nın gelecek dönem için hedefi, engelli müşterilerimizin yoğunlukta olduğu mikro pazarlarda Engelli Dostu şubeler açmaya veya mevcut şubeleri Engelli Dostu formatına dönüştürmeye devam etmektir.
  • Banka’nın 2015 yıl sonu itibarıyla, 561 adet görme engelli, 30 adet ortopedik engelli ve ek olarak 124 adet hem görme hem de ortopedik engelliye hizmet verebilen engelli dostu ATM’si bulunmaktadır.
  • Banka engelli müşteriler ile ne şekilde iletişim kurulması gerektiği konusunda daha fazla farkındalık yaratmak için çalışanlarına eğitim vermektedir.
  • 2015 yıl sonu itibarıyla 16.884 çalışan uzaktan öğrenme programına katılmış olup, bunlardan 11.721 tanesi eğitimi tamamlamıştır (eğitimi tamamlama oranı %69’dur).
  • Garanti Bankası ayrıca, 2015’te web tabanlı işaret dili eğitimi çalışmalarını tamamlamış olup, 2016'da bu eğitimi çalışanlarına sunacaktır.
  • Banka sisteminde engelli olarak kayıtlı olan tüm müşterilere şube ve çağrı merkezi sıralama sisteminde öncelik verilmektedir.
  • Internet bankacılığı ve mobil bankacılık şubeleri görme engelli müşterilerin kullandığı ekran okuyucu programlara uygun hale getirilmiştir.