İnsan Kaynakları Politikaları

İnsan Kaynakları PolitikalarıBaşarı hikayeni Garanti'de yaz. Fark yarat, fark at!

En önemli başarı anahtarımız insandır...

Garanti'de, insana verilen değer nedeniyle, İnsan Kaynakları biriminin stratejik bir rolü vardır. Proaktif ve yenilikçi bir yaklaşıma sahip, bankamızın stratejik kararlarında etkin olan bir yapıdadır.

İnsan Kaynakları, Garanti'nin hedefleri doğrultusunda diğer birimlerle işbirliği içinde, başarıyı temel alan, çağdaş İnsan Kaynakları Programları'nı yürütür.

Çalışanlar Kendi Kariyer Planlarını Kendileri Yaparlar

Garanti’de her çalışan kendi işinin lideridir. Karşılaştıkları yetkinlik ve performans değerlendirmeleri sonucunda kendi kariyer hedeflerini, yöneticileri ile birlikte kendileri tanımlar, planlar ve yönetirler. Bu işleyişle Garanti, yöneticilerini de kendi içinden yetiştirir.

Hedeflerle Yönetim ve Performans Değerlendirme

Açık performans değerlendirmesi, somut ve ölçülebilir hedeflere dayalı dolayısıyla oldukça objektiftir. Senenin başında belirlenen banka hedefleri doğrultusunda, çalışanlar yöneticileri ile birlikte kendi görevlerine uygun hedefler belirler. Bu hedefler yıl içinde takip edilir, gerekli değişiklikler ve yönlendirmeler yapılır. Yılın sonunda gerçekleştirilen hedeflerle karşılaştırılarak performans düzeyleri belirlenir. Garanti'de çalışanların performans düzeyi, kişisel kariyer planlarını oluşturarak, kendilerini çeşitli görevlere aday gösterebilmelerini sağlar ve ücretlerini etkiler.

Yetkinlik Bazlı Kariyer Gelişimi

Yetkinlikler, seçme ve yerleştirme kriterlerinin oluşturulması, kariyer fırsatları, terfiler, proje ekipleri gibi çeşitli açık pozisyonlar için uygun kişilerin tespitinde önem taşır. Eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi, eğitim tasarımları ve kariyer planlarının oluşturulması bütün İnsan Kaynakları Yönetim Sistemleri'nin temelini oluşturur.

Kariyer Fırsatları Programı

Bankamız bünyesindeki açık pozisyonlar için önceliği, iç kaynaklara yani banka çalışanlarına veririz. Görevler ve gerektirdiği nitelikler kurum içi iş ilanımız olan Kariyer Fırsatları Bülteni aracılığı ile çalışanlara duyurulur. Göreve kendisini uygun bulan iç adaylar, herhangi bir kişi veya yöneticiden onay almadan kendileri başvurabilirler. Kriterlere uyan adaylar yöneticilerini bilgilendirirler ve göreve seçim sürecine davet edilirler.

Garanti'de Yükselme, Başarı ile Doğru Orantılıdır

Garanti’de yükselme, dikey veya yatay yönde olabilir. Yetki, sorumluluk ve ücret artışını beraberinde getirir. Bir üst göreve geçebilmek için, o görev tanımının gerektirdiği bilgi ve deneyim gibi özelliklere sahip olmak gerekir. Yine de, en önemli ölçüt performans düzeyidir. Garanti'de kariyer yalnız banka bölümü ile sınırlı değildir. Diğer Garanti iştirakleri arasında da geçiş mümkündür.

360 Derece Geribildirim Uygulaması

Garanti Bankası Bölge, Birim, Şube Müdürlerinin yönetsel yetkinlikler bazında güçlü yönlerini, gelişim alanlarını belirlemek ve bu doğrultuda yöneticilerimizin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla yılda bir kez 360 derece değerlendirme uygulaması yapılmaktadır. Uygulama sonrasında yöneticilerimize güçlü ve gelişmesi gereken yönleri hakkında birebir geribildirim verilmekte ve bu yönler hakkında farkındalık yaratılmaktadır.

Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi (Assessment & Development Center)

Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamasında Şube Müdürü Adaylarımızın güçlü yönlerini, gelişim alanlarını ve potansiyel alanlarını yetkinlikler bazında değerlendirirerek ortaya çıkarmak ve onları yöneticiliğe hazırlamak amaçlanmıştır. Değerlendirme sonunda, bir değerlendirici tarafından güçlü yönleri, gelişim alanları ve potansiyel yönleri hakkında adaylara geribildirim verilir. Değerlendirme sürecinden geçen her aday gelişim alanları doğrultusunda eğitim programlarına alınır.

IIP (Investors In People- İnsana Yatırım Yapanlar) Sertifikası

Garanti Bankası, ISO 9001 Kalite Sistemi Belgesi'nden sonra, şirketlerin insan kaynakları uygulamalarının kalitesini belgeleyen dünyadaki tek uluslararası standart olan Investors in People (IIP - İnsana Yatırım Yapanlar) sertifikasını “Altın” kategoride ikinci kez almayı başaran ilk ve tek Türk kurumu oldu.


2005 yılında IIP sertifikası alan ilk Türk şirketi olan Garanti, 2009’da standartların üzerinde performans gösteren şirketlere verilen “Gümüş” sertifikayla ödüllendirilmiş, 2012 yılında ise Türkiye’de IIP sertifikasını “Altın” kategorisinde alan ilk ve tek banka olmuştu.


Garanti Bankası, sektörde fark yaratan başarısının ardındaki en önemli unsurun kaliteli insan kaynağı olduğuna inanarak, çalışanlarının yeterlilik ve becerilerini artırmaya yönelik yatırımlarını aralıksız sürdürmektedir.

 

Yardım ve ÖnerilerYardım ve Öneriler

  • Mülakatlarda adaylardan ne bekleniyor?

    Değişime açık olmak, müşteri odaklılık, iletişim, işbirliği ile çalışmak Garanti Bankası çalışma kültürünün olmazsa olmazları arasında. Detaylı bilgi

  • Mülakat aşamasında başarısız oldum. Tekrar aynı sürece katılabilir miyim?

    Mülakat sürecinde başarısız olan adayları tekrar aynı pozisyonlar için değerlendirmiyoruz. Detaylı bilgi

  • Kimler başvurabiliyor?

    İlanlarımızda belirtilen kriterlere uygun olan tüm adaylarımız başvuruda bulunarak süreçlerimize dahil olabilir. Detaylı bilgi

  • Ağırlıklı olarak hangi pozisyonlar için alım yapılıyor?

    Alımlarımızın yaklaşık %80’ini yeni mezunlar oluşturuyor. Gişe Asistanı, Telefon Bankacılığı Müşteri Temsilcisi, Operasyon Asistanı alımlarımız yıl boyu; Müşteri Hizmetleri Temsilcisi/Müşteri İlişkileri Yetkilisi ve Genel Müdürlük birimlerimiz için Müfettiş Yardımcısı ve Genel Müdürlük Yetkili alımlarımız ise her yıl 1 kez gerçekleştiriliyor. Detaylı bilgi